De populaire webwinkel WatMooi heeft sinds 30 maart een popup store. FF nam een kijkje tijdens één van de workshops.

Webshop WatMooi bestaat zeven jaar en dat vieren zij met een fysieke winkel in het hartje van Hilversum. In de winkel zijn de zelfde producten te vinden als op het web maar nu kun je de spullen zelf voelen en passen. Merken als Re-5, A Beautiful Story, Armedangels en WeWood sieren de rekken van het lichte, ruime pand op de hoek van winkelcentrum de Kerkbrink. De roze en lichthouten accenten doen de winkel fris, vrouwelijk en vrolijk aanvoelen. Extra service is dat je, als je leuke dingen op de website hebt gezien, deze voor je klaar kunt laten leggen in de winkel. Naast veel herkenningen vanaf de webshop, springen ook twee merken in het oog die mij eerder nooit zijn opgevallen op de website. De kaars van het merk WOO (World of Opportunities) en ondergoed van Underprotection Underwear.

Om de tijdelijke store nóg feestelijker te maken zijn er verschillende activiteiten bij te wonen, zo waren wij aanwezig bij de advies dag van Dr Hauschka verzorgd door Studio wijZ. Schoonheidsspecialiste Esmeralda Sitompul was de hele dag aanwezig om gratis huid- en make-up advies te geven. Van te voren kon een tijdslot gereserveerd worden waardoor geen wachttijd ontstond. Op de centrale tafel stonden hapjes en drankjes uitgestald, zoals de slaafvrije chocolade van Tony Chocolony en het chique drankje Little Miracles Organic Energy. Esmeralda luistert goed naar de wensen van de klanten en adviseert vervolgens: “ik let altijd goed op de tint van de huid en de vorm van het gezicht”. Binnen Studio wijZ werkt zij enkel met natuurlijke producten, naast Dr. Hauschka gebruikt zij ook producten van Weleda en Chi. Je kunt in haar praktijk in Hilversum gezichts- en lichaamsbehandelingen ondergaan, massages, make-up en andere deelbehandelingen.

   
De tijd vliegt voorbij en na één uur (een halfuur kleding kijken en een halfuur in de make-up stoel) staan we buiten met stralend, een opgemaakt gezicht, een hoofd vol tips en in onze handel maar liefst twee(!) goodiebags. Één goodiebag komt van Dr. Hauschka en bestaat uit een reinigingsmelk, een gezichtsreiniger en een gezichtsmasker. De avond zelf probeer ik deze producten meteen uit en ben helemaal fan! In de goodiebag van WatMooi zitten vier producten van Weleda (plus twee mini-zakjes), een zeepje van Netl, een cocos, groene thee en perzik drankje (waar wij eerlijk gezegd niet heel erg van gecharmeerd zijn) en veel informatieve folder van o.a. Proefdiervrij. Al met al een zeer geslaagde middag!

De winkel is te vinden op de Gooise Brink, Kerkstaat 63/41. Voorlopig staan er geen activiteiten in de planning maar betrouwbare bronnen melden dat deze binnenkort wel weer zouden kunnen komen en dat de 70 dagen mogelijk wel eens verlengd zouden kunnen worden. Houdt voor meer informatie de website van WatMooi goed in de gaten.

 

Dit is een artikel in het kader van MyStyleMyStyle is een groep jongeren die duurzame producten en diensten test. Van fashion tot food en van gadgets tot beauty, wij testen het voor je uit!

Alle reviews en nog veel meer vind je op Facebook en Twitter.

Heeft dit artikel je geholpen? ja | nee